Laatste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Laatste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Laatste dag Shanghai

Door: Matanya & Denise

28 November 2014 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Vandaag is het voor ons de laatste keer dat we de blog schrijven. We konden vandaag uitslapen, want we hadden pas om 09:00 uur ontbijt. Het ontbijt was uitgebreid, want Gezina had heerlijke vruchtensap gekocht en we hadden een gekookt eitje erbij.

Na het ontbijt zijn we met de metro richting Nanxiang town gegaan. Vlakbij de metro hebben we eerst wat gegeten. Iedereen kon zelf kiezen waar hij/zij wilde eten. Na het eten zijn we te voet naar Old Nanxiang town gegaan. Onze verwachtingen vielen een beetje tegen. We liepen langs een winkel waar konijnen (en andere beesten zoals parkieten, hamsters en schildpadden) in een hokje zaten het hokje was alleen veels te klein en er zaten te veel konijnen in, waardoor ze op elkaar moesten zitten. Dit vonden wij erg zielig om te zien.  Ook verkochten ze er katten en honden soms wel 8 in een kartonnen doos heel verleidelijk om te aaien, maar dat hebben we niet gedaan omdat we gewaarschuwd waren dat deze honden soms ziektes of vlooien kunnen hebben.

Daarna zijn we terug richting de metro gelopen hier hebben we bij een Koreaans restaurant ons laatste diner in Shanghai genuttigd. We konden rauw vlees en vis bestellen wat we vervolgens op een plaat in de tafel zelf kon bakken. Dit smaakte iedereen erg goed.

Na het eten zijn we met de metro naar Xuijahui gegaan om nog een keer naar de karaoke te gaan. Martine wilde alvast naar de campus terug dus daarom is ze niet meegegaan naar de karaoke. De karaoke was erg gezellig met elkaar en een leuke afsluiting van een zeer geslaagde maand Shanghai/Beijing. Een verrassing was dat Gezina/ zadkine trakteerde ons deze keer op een karaoke avond, echt super!

Helaas zat het uur karaoke er al snel weer op en zijn we met de metro richting de campus gegaan. Op de campus heeft iedereen zich terug getrokken op zijn kamer om alvast de koffers in te pakken. Morgen vertrekken we helaas weer richting Nederland, maar wel met een ervaring rijker. Om 08:30 uur worden we opgehaald en om 12:35 uur vertrekt het vliegtuig.

Via deze weg willen we Gezina en Marijke bedanken voor de gezellige periode in China. Het is een ervaring geweest die niemand meer zal vergeten!!!