China dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu China dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

China dag 2

Door: Matanya & Denise

03 November 2014 | China, Sjanghai

Vandaag begon de dag met om 07:30 uur het gezamelijk ontbijt. Bij het ontbijt was er keuze uit een Chinees ontbijt of westers (toast met jam en yoghurt). Ook hebben we dragonfruit op. Daarna werden we opgehaald door Jessy (supervisor van het uitwisselingsproject), om met de bus naar het Shanghai Institute of Health Sciences (SIHS).

Op het SIHS werd alseerst door Jessy een welkomswoord gehouden, hierbij kregen we een filmpje over het SIHS te zien, hierin waren bekenden te zien (Eric van Harling, Peter Post en Nederlandse studenten van eerdere uitwisselingen. We kregen onze Chinese namen, we kunnen hem al wel uitspreken maar nog niet schrijven. Vervolgens kregen we een rondleiding over het terrein van de campus. De campus is erg groot en mooi! Wat erg indruk maakte op ons was dat er erg veel praktijklokalen waren die netjes ingericht zijn en de dicipline van de studenten.

Rond 11:30 uur zijn we met de bus terug naar het hotel gegaan om de lunch te nuttigen. Na de lunch ging Marijke terug naar de campus en moesten wij zorgen dat we om 14:00 uur weer op de campus waren. Dit hield in dat we de eerste keer alleen met de bus moesten, het is nog goed gegaan ook.

Vanuit de campus zijn we naar het metro station gelopen. Om met de metro naar AP Xingyang Fashion and gifts market te gaan. Hier konden we in verschillende winkeltjes goedkope spulletjes kopen en natuurlijk de kunst van het afdingen toepassen. Dit ging de een gemakkelijker af dan de ander. Rond 18:00 uur zijn we met ze allen bij een Chinees restaurant gaan eten. Daarna zijn we met tassen vol de metro ingegaan. Bij het eindpunt kwamen we erachter dat de bus naar het hotel niet meer reed en hebben we een taxi genomen.

Om 21:15 uur kwamen we aan in het hotel. Met Marijke hebben we kort de dag doorgesproken en afspraken gemaakt voor morgen. Daarna is iedereen zijn kamer op gaan zoeken om na een lange dag heerlijk te gaan slapen.

Morgen weten we meer over de Chinese kruiden en welke thee je moet drinken bij hoofdpijn of menstruatie pijn.

Záijian!

Matanya&Denise

• 03 November 2014 - 20:42

Anneke Van Kooten:

Leuk stukje Matanya en Denise wij willen wel weten hoe jullie in het chinees genoemd worden En jullie hebben de Chineese winkeltjes ook van binnen gezien leuk heel veel plezier daar met elkaar Gr Ad en Anneke

• 07 November 2014 - 15:05

Charell:

Hee klasgenootjes,
    fijn om te lezen dat het zo leuk is daar in China.
    Ik hoop dat jullie het nog naar je zin gaan krijgen daar.

Liefs,

charell