Dag 7 Hebben wij de beste verpleegkundigen?? - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 7 Hebben wij de beste verpleegkundigen?? - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 7 Hebben wij de beste verpleegkundigen??

Door: Denise en Matanya

08 November 2014 | China, Sjanghai

Vandaag waren wij Ma Di Ya (Matanya) en Dan ni si (Denise) weer aan de beurt om de blog te schrijven.

De dag begon vroeg vandaag. We moesten om half 7 ontbijten want we werden om 10 voor 7 opgehaald door de schoolbus. Samen met de Finse, Noorse en Amerikaanse studenten gingen we naar de International Nursing Skills Contest. Dit is een wedstrijd waar je met twee personen een casus moet uitvoeren.

Tessa en Liban vertegenwoordigden ons land. Zij waren als 7de aan de beurt (als laatste). Na lang wachten en kijken naar andere teams waren ze aan de beurt. Er waren 5 podia ingericht als ziekenhuiskamer. Op elk podium werd een andere casus verteld die het team dan uit moest voeren. De eerste 4 ziekenhuiskamers waren voor Chinese scholen. Nummer 5 was voor de internationale scholen, hieronder vielen wij. De casussen rouleerden over de 5 podia. Tessa en Liban moesten de casus uitvoeren bij podium 5. Hun casus ging over een man met een heup fractuur. Ze moesten neurologische controles uitvoeren, wondverzorging en fraxiparine toedienen. Ze hadden 15 minuten de tijd om de handelingen uit te voeren en de patiënt en familie in te lichten en eventueel gerust stellen en te informeren. Ze hebben de casus super uitgevoerd!!

Toen Tessa en Liban klaar waren zijn we rond 13:00 uur gaan lunchen. Na de lunch werden de finalisten bekend gemaakt. Helaas zaten Tessa en Liban er niet bij.

De finalisten moesten nog een casus uitvoeren om zo de definitieve winnaars bekent te maken. Dit duurde erg lang. Toen de finalisten klaar waren gingen de juryleden in overleg. Na ongeveer een uur begon de prijsuitreiking en de eind ceremonie. Ondanks dat Tessa en Liban niet in de finale stonden zijn ze wel 3 de geworden!! Daar zijn wij natuurlijk heel erg trots op!!! Tessa en Liban kregen ook nog een leuk cadeautje namelijk 600 yuan.

Nadat de contest was afgelopen zijn we met alle internationale deelnemers uit eten geweest in luxe restaurant op kosten van het SIHS. Het was een buffetvorm dus iedereen kon zelf kiezen wat hij of zij wilde eten.

Na het heerlijke eten gingen we met de schoolbus terug naar het hotel.
Om na een lange dag lekker te gaan slapen.

Morgen gaan we naar de Pearl tower, Yuyuan Gardens en the Acrobatic show zijn jullie benieuwd hoe dit is, lees dan morgen weer de blog!

Zaijian!!

Ma Di Ya en Dan ni si

• 08 November 2014 - 20:23

Peter Post:

Dag Allemaal,
    Tessa en Liban, goed gedaan!!! Van alle kanten bereiken mij berichten dat jullie het geweldig hebben gedaan. En ook nog eens de derde plaats en een geweldige oorkonde en extra zakgeld. Jullie hebben onze school met verve vertegenwoordigd.
    Morgen staat jullie een mooie dag te wachten met als klapstuk the acrobatic show, Chinees circus op z n best! Geniet ervan allemaal.

Wat mij betreft mogen er best wel wat meer mensen op jullie blog reageren, zoals familie en vrienden, er zal vast wel een reden voor zijn. Jullie weten dat het beste,
    Peter

• 09 November 2014 - 22:14

Ad En Anneke Van Kooten:

Hallo studenten in China
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan de afgelopen 8 dagen .En gefeliciteerd met jullie derde plaats super hoor ,jullie maken lange dagen lees ik in de stukjes die jullie schrijven .En het eten is ook lekker daar lees ik, en morgen gaan jullie stage lopen hoorde ik van Denise in een kinderziekenhuis.
    Denise gaat naar cardiologie kunnen jullie kijken of er veel verschil is met Nederland .Wij wensen jullie veel succes en veel plezier met jullie groepje
    Groetjes uit Renesse Ad en Anneke (ouders denise )

• 12 November 2014 - 13:18

Monique Hagen:

Beste allemaal,
    Wat een avonturen en wat kunnen we trots zijn op jullie want natuurlijk ben ik trots op Tessa en Liban maar ook op alle andere studenten omdat jullie elkaar op zo'n lange dag zeker ook gesteund zullen hebben ( en misschien wat gegiebeld of gemopperd) maar met z'n allen geef je een visitekaartje af.
    Ik ben trots op jullie.