Dag 8, een dag vol hoogtepunten - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 8, een dag vol hoogtepunten - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 8, een dag vol hoogtepunten

10 November 2014 | China, Sjanghai

Ni hao iedereen!

We hebben een fantastische dag gehad! We gingen 's ochtends als eerst naar de Pearl Tower. Deze wordt zo genoemd vanwege de karakteristieke bollen. We gingen met de lift naar de tweede bol. Van hieruit heb je uitzicht over de hele stad. Ook kon je op 259 meter hoogte over een glazen vloer lopen. Het was ontzettend druk, maar ook heel leuk. Beneden was een museum over de geschiedenis van Shanghai met veel beelden en foto's.

We hebben lekker geluncht in het beste vegetarische restaurant van Shanghai, welke vlak bij de Yu Garden staat. Dit is een prachtige tuin in de oude Chinese bouwstijl. Iedereen heeft veel foto's genomen. Rondom de Yu Garden is nog een oud stukje Shanghai bewaard gebleven, waarin nu leuke winkeltjes zitten. Ook hier waren we op zijn zachtst gezegd niet de enige! De mensen lijken hier ook te houden van krabbetjes en inktvis op een stokje…

Tegen het eind van de middag kwam Gezina erbij! Samen met haar en nog twee Chinese studenten gingen we 's avonds naar de acrobatiek-show. Wát een geweldig optreden! Ze gingen zelfs met acht scooters in een grote koepel crossen, erg indrukwekkend.

Aan het eind van deze lange dag duiken we nu ons bedje in. Morgen begint onze stageweek!

Tot morgen!

Qiao Yi Si en Ma Ti Na

• 10 November 2014 - 09:05

Astrid Van De Velde:

Dames,

wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! En dan ook nog eens laten zien wat je kan in simulatie! Goed zeg, dat jullie dan derde geworden zijn;). Dikke pluim!

Veel plezier de komende dagen!!

Grts, Astrid vd Velde
    Docent verpleegkunde Zadkine west

• 11 November 2014 - 00:26

Yvonne:

EINDELIJK KUNNEN WE MEE GENIETEN.MOOI ZEG.EEN FIJNE STAGE WEEK. PATRICK EN YVONNE SCHMITZ

• 11 November 2014 - 11:10

Naomi Bitoria:

Hai Iedereen!

Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Geweldig om te zien wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt. TOPPPPPPP!!!!!!

Ik wens jullie een fijne stage met veel leerkansen.
    Geniet er nog maar even van, want voordat je het weet, is het voorbij.

groetjes
    Naomi Bitoria
    Stagiaire docent omgangskunde

• 11 November 2014 - 14:54

Asje Raghoebarsing:

Ni Hao allemaal,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de 3e prijs met de Skills. Een ervaring rijker. Jongens wat doen jullie ontzettend veel iedere dag. Goed hoor!
    It's a once in a lifetime experience, enjoy it!!

Marijke ben je nu een beetje aan het afbouwen? Geniet nog van de laatste uurtjes en tot ziens!

Groetjes aan Gezina en de onze Chinagangers.

Liefs Asje Raghoebarsing

• 11 November 2014 - 18:50

Joska:

Hallo iedereen!

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Heel leuk dat we ondanks de afstand met jullie mee kunnen genieten. Veel plezier deze week (zal ongetwijfeld lukken) en keep up the good work!

Speciale groetjes aan Ma Ti Na!

Joska

• 11 November 2014 - 18:50

Joke Eikenaar:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen! En ik geniet van de foto's.
    Wat mooi, dat oude deel van Sjanghai! En wat opvallend groen is de natuur nog!! Bijzonder!

Nog veel plezier!
    Joke Eikenaar

• 11 November 2014 - 20:42

Bert Kraaijenbrink:

Ni hao, zen me yang le?

Dit is voor iedereen bedoeld, maar speciaal voor Ma Ti Na!
    (Ai-Ying zal wel weten wat hier staat)

Het lijkt me geweldig daar in Shanghai! Wat een stad.
    Ik merk ook dat jullie allemaal veel plezier hebben.
    Geniet er maar lekker van!

Bert Kraaijenbrink