Dag 12: Wisselen van afdeling - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 12: Wisselen van afdeling - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 12: Wisselen van afdeling

Door: Matanya & Denise

13 November 2014 | China, Sjanghai

Vandaag moesten we weer vroeg op om naar stage te gaan. De twee groepen zijn verwisseld van afdeling. Daarom was het vandaag de eerste dag op een andere afdeling. Matanya, Vanity, Martine, Ai ying en Denise gingen naar de VIP afdeling en Joyce, Tessa, Liban, Tanischa en Maaike gingen naar de cardiologie afdeling.

Op stage hebben sommigen meegekeken met het meten van de hartslag, temperatuur en saturatie. Anderen hebben gezien hoe er bloed werd afgenomen en hoe infusen werden geprikt.

Na de stage hebben we met Gezina afgesproken op Nanjing Road. Hier hebben we eerst gewinkeld en daarna gegeten in een restaurant, dit was erg lekker!

Nadat iedereens buik weer gevuld was zijn we een boottocht langs de skyline gaan maken. De skyline in het donker was een mooi uitzicht met allemaal lichtjes. Op weg naar het metrostation kwamen we langs een park waar mensen op straat karaoke aan het zingen waren en aan het dansen waren. Dit gaf een gezellige sfeer.

Eenmaal in het hotel was iedereen versleten en zijn we de kamers gaan opzoeken om lekker te gaan slapen.

De kamer van Liban stond vol met rook, mogelijk door een niet goed functionerend ventilatie systeem. Daarom hebben we hem nog verhuist naar een andere kamer. Ook Gezina heeft een andere kamer. Dit was eerst de kamer van Marijke. Nu heeft ze een kamer zonder nacht karaoke, etenslucht en met buitenlicht.

Marijke is vanochtend met het vliegtuig weer richting Nederland vertrokken. Via deze weg willen wij haar bedanken voor de gezellige anderhalve week!

Morgen hebben we weer les op de campus en daarna gaan we naar de fabric market om onze zelfgemaakte kleding op te halen.

Zaijian

Ma Di YA

&

Dan Ni Si

• 14 November 2014 - 12:52

Marijke Noordam:

Hoi Shanghai gangers en Gezina,

Ik ben goed aangekomen in Nederland. Heb mijn eerste bruine boterham met kaas al op!! Denk veel aan jullie en controleer regelmatig wat de tijd in Shanghai is en wat jullie zouden kunnen doen zijn.
    Liban, gelukkig een rookvrije kamer voor je. Hierdoor zal je beter slapen en op tijd wakker zijn! ;-)
    Ben erg benieuwd naar jullie kleding, dus graag een foto op de blog zodat ik het resultaat kan zien van jullie onderhandelingskunsten!!!
    Hoe hebben jullie het Community Hospital ervaren?? En hebben jullie in het Chinees leren afdingen van Lucy??

Ben jaloers op jullie dat jullie dit weekend naar Hangzhou gaan, Ik vond dit altijd een leuke plaats om te zijn, wel veel toeristen. Ga vooral op zondag vroeg op, zodat je om 8:00 uur een wandeling kan maken langs het meer, dan ervaar je de serene rust en dat geef je meer de gelegenheid om te genieten van de schoonheid van het meer.
    Wandelschoenen mee en hou rekening met een hoog tempo wandelen, want Murphy loopt stevig door!!
    Heel veel plezier en ik volg jullie van een afstand en beleef jullie avonturen mee op een afstand.

Groet Marijke