Dag 2 Hangzhou - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 2 Hangzhou - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 2 Hangzhou

Door: Maaike en Ai-Ying

17 November 2014 | China, Sjanghai

2e dag in Hangzhou en wat hebben we weer genoten met z’n allen.
We begonnen de dag met een ontbijtje in de Starbucks. Daar hebben we allemaal voor een niet Chinees ontbijt gekozen. Na het ontbijt gingen we terug naar het hotel, want we gingen een fietstocht maken.

Fietsen in het verkeer is echt niet te doen. Wel grappig om dat een keer mee te maken als we eerlijk moeten zijn. Auto’s hebben altijd voorrang ook al is het groen licht bij de stoplichten voor de voetgangers. Fietsers moeten maar een beetje kijken hoe ze het doen. Stoplichten beetje opvolgen en je eigen gevoel. We zijn naar een heel groot park gefietst bij west lake. Het was daar zo mooi en rustig! Elke keer stopten we even om wat foto’s te maken en een beetje rond te kijken. Daarna stapten we weer met z’n allen op de fiets om zo heel het park af te gaan.

Nadat we heerlijk hebben gefietst zijn we gestopt bij een restaurant om wat bij te ‘’tanken’’. Het was een van Hangzhou’s populairste restaurants en het eten was daar echt lekker!
Na het eten brachten we onze gehuurde fietsen terug en werd de groep in tweeën gesplitst. Een groep ging naar de markt waar we gisteren waren geweest. De andere groep ging naar de shopping center.

Om 17:00 verzamelde we weer bij ons hotel en liepen we naar de Pizzahut om iets te gaan eten voor we weer met de trein teruggaan naar Pudong.
Om 22:00 kwamen we met z’n allen terug bij ons hotel. Morgenochtend weer vroeg op voor ons stage in het kinderziekenhuis.

• 17 November 2014 - 16:23

Marijke Noordam:

Wat leuk om weer iets te lezen van jullie! Het fietsen is natuurlijk een belevenis en wat een ervaring rijker!!
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo'n goed weekend hebben gehad in Hangzhou.
    Ontbijt bij Starbucks??!! Dat zijn vast geen vers belegde broodjes geweest! Ik heb alleen cake, brownies, cheesecake en scones gezien!
    Maar na veel Chinees ontbijt en toast in het hotel, zal het jullie wel gesmaakt hebben!!
    Ik volg jullie nog iedere dag en vond het wel stil het weekend, ben blij weer iets te lezen.
    Morgen alweer jullie laatste stagedag, bedank namens mij de mensen op de afdeling.

Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!!

groet Marijke