Dag 4 Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 4 Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 4 Beijing

Door: Tessa&Liban

28 November 2014 | China, Sjanghai

Het is alweer onze laatste dag in Beijing. We gingen om half negen ontbijt halen want in het hotel waar wij verbleven was er geen restaurant waar we konden eten. Iedereen ging zijn eigen gang. Een aantal studenten gingen "warm" ontbijten in een kleine Chinese toko. Andere studenten gingen naar de supermarkt en kochten daar broodjes, Yoghurt etc. Om kwart over negen moest iedereen in de lobby zijn met zijn/haar spullen want we verlieten het hotel. Mister Ma was er ook en we gingen rond kwart voor tien richting de Pearlmarket. Mister Ma had geregeld dat we daar onze koffers konden achter laten bij een kennis van hem. Nadat we onze koffers hadden weg gebracht gingen we naar tempel of Heaven. Het was een gezellige plek waar locals aan het dansen,zingen en kaarten waren. Vroeger was deze tempel een plaats waar men kwam bidden voor regen met name in de lente en herfst was deze tempel druk bezocht. Rond twaalf uur gingen we terug naar de Pearlmarket en mochten we 1 uur lang afdingen. Iedereen kon weer werken aan zijn onderhandeling skills. Om een uur moesten we verzamelen bij de plek waar we onze koffers hadden achter gelaten en rezen we meteen door naar het treinstation. Daar namen we afscheid van Mister Ma en hadden we een halfuur om te lunchen. Rond half drie gingen we boarden en om tien voor drie stapten we in de trein. Na een lange reis van 5 uur kwamen aan in Shanghai. Daar werden we opgehaald door 3 lieve studenten die we na een tijdje zoeken vonden in een heel groot treinstation. We gingen met een bus van de Universiteit terug naar de campus. Een aantal leerlingen gingen alvast inpakken voor zaterdag. Anderen gaan chillen of gaan creatief aan de slag met een meegebrachte Peking eend, mmmm!

Morgen is het alweer onze laatste dag in Shanghai!! We maken er een leuke spontane dag van !

Tessa&Liban