Dag 2: Homestay - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 2: Homestay - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 2: Homestay

Door: Matanya & Denise

23 November 2014 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Vandaag was onze 2de dag van de homestay.
Wij (Dan Ni Si en Ma Di Ya) sliepen bij Catnes. Catnes woonde op de 11de etage van een nieuwbouw flat. Het huis was niet erg groot het had 2 slaapkamers, een badkamer, een zitkamer en een keuken. Het zag er allemaal netjes uit.

Onze dag begon om 9 uur met het ontbijt. Catnes had speciaal voor ons brood, kaas, ham en melk gekocht. Na het ontbijt vertrokken we richting het Shanghai museum. Een paar andere studenten zijn daar ook naar toe geweest. De meningen over wat we van het museum vonden waren verdeeld.

Na het museum zijn we naar Ancient Town gegaan. Een oud gedeelte van Shanghai. Met zijn vele winkeltjes en eetkraampjes. Daar hadden we afgesproken met een paar andere studenten (Maaike, Joyce en Martine) Ook hebben we daar een boeddhistische tempel bezocht. Helaas vonden de monniken het niet zo leuk om te op de foto gezet te worden.

Na Ancient Town zijn we naar Dapuqiao gegaan. Dat is ook een oud gedeelte van de stad waar we al eerder geweest waren om souvenirs te kopen en om van het oude Shanghai te genieten. Nu gingen we hierheen voor het avondeten. We hebben met zijn allen heerlijk gegeten. Ondanks dat de menu kaart erg slecht vertaald was naar het Engels.

Na het eten zijn we terug gegaan naar de campus. Daar heeft Catnes haar kamer laten zien. Catnes slaapt daar met 5 andere meiden op een kamer. Ze slaapt in een hoogslaper met daaronder een bureautje en een kast voor haar kleding. Na een korte rondleiding heeft ze ons terug gebracht naar de guesthouse, waar Gezina al op ons zat te wachten. Ze was blij te horen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad tijdens de homestay.
Toen iedereen weer terug was in de guesthouse en zijn verhaal had gedaan hebben we ons terug getrokken in onze kamers om de tassen voor morgen (en de komende 4 dagen) in te pakken en vervolgens te gaan slapen.

Morgen word het vroeg dag, want dan vertrekken we om 6.50 uur al naar Beijing. Iedereen heeft er al super veel zin in en we kunnen niet wachten er naartoe te gaan!!

Zai jian!

Dan Ni Si en Ma Di Ya

• 23 November 2014 - 18:04

Marijke Noordam:

Lieve China gangers en Gezina,

Wat een leuke ervaringen hebben jullie gehad! Catness heeft goed voor jullie gezorgd en zo te zien aan de foto's hebben jullie weer veel gezien. Deze belevenissen hadden jullie toch niet willen missen?!
    Nu op naar Beijing, neem een laptop mee, dan kunnen jullie ook daar iedere dag jullie belevenissen beschrijven, want ik blijf met jullie meeleven!

Heel veel plezier!!
    Lieve groet Marijke

• 23 November 2014 - 22:47

Bert Schimmel:

Leuk om het te lezen
    Geweldige ervaring joh
    Ik heb hier een nederlandsboek uit 1665 van het eerste nederlandse geselschap dat op bezoek ging bij de keizer van china. allemaal mooie platen en grafures. Ik zal het je een keer laten zien.