Dag 26 Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 26 Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 26 Beijing

Door: Maaike en Ai-Ying

27 November 2014 | China, Sjanghai

你好!

Voor ons de laatste keer dat we een blogpost gaan schrijven.

Vandaag hebben we weer bij lokale restaurantjes, broodzaakjes of supermarkt ontbeten.

Om half 10 moesten we bij de metro Shi Li Pu verzamelen en meneer Ma zou ons dan naar de Verboden Stad en Summer Palace brengen. Het werd een hele interessante metrotrip. Het was echt proppen en duwen om in en uit de metro te komen. Toen we eindelijk bij de Verboden Stad waren aangekomen, waren we wel even stil. De gebouwen waren mooi afgewerkt en het was groot daar!

Er werden veel foto's gemaakt en we zagen de troon van de keizer, waar een trouwerij van een keizer werd gehouden. Ook zagen de ruimtes waar de vrouwen van de keizer leefden.

Na een wandeling door de Verboden Stad zijn we even gaan lunchen bij wat eettentjes en doorgegaan naar de Summer Palace. Daar zijn we bovenop een berg gelopen ( lees: geklommen) om een boeddha tempel te bekijken en om aan de andere kant van de berg te komen. Er waren mooie boeddha tempels met boeddha beelden en het uitzicht was zo mooi!

Rond 4 uur zijn we weggegaan en gingen we door naar een groot marktachtig warenhuis waar je heel veel nep merk spullen kunt halen en souvenirs. Iedereen is wel goed geworden in afdingen en iedereen had daar wel iets gekocht.

Diner van vandaag was wel lekker. We hebben eindelijk Peking eend gegeten! Dat werd echt tijd!

Avondeten van vandaag was voor meeste van ons het beste Beijing diner die we hebben gehad.

( Voor vele van ons komt het ook door de eend ;) )

Rond half 9 kwamen we terug bij hotel en zijn we gaan inpakken voor morgen. Onze trein naar Shanghai vertrekt om 15:00 en we willen morgen voor we weggaan nog wel wat kunnen doen zoals het bezoeken van de Tempel of Heaven dus inpakken morgen gaat het niet worden.

Het was leuk om voor jullie blogposten te gaan schrijven en we hopen dat jullie het ook leuk vonden om het te lezen!

再见!

Ma ke xin & Ai Ying

• 27 November 2014 - 20:17

Marijke Noordam:

Wat een ervaringen in Beijing! Mr Ma heeft jullie weer de mooie plekken laten zien.
    Hij heeft jullie vast ook veel verhalen verteld over Beijing en de plaatsen die jullie bezocht hebben. Peking eend is ook erg lekker, hebben jullie er allemaal van genoten!?
    Ik zie jullie op zaterdag weer op Schiphol!
    Tot dan Marijke

• 27 November 2014 - 20:19

Alied Kraaijenbrink:

Hallo stoere China gangers,

We hebben enorm genoten van de blog verslagen. Iedere dag gauw even op de mail kijken: 'Is er nog iets van de China experience?
    We hebben jullieop deze manier goed kunnen volgen en dat zorgde er voor dat wij ook een beetje in China waren!De foto's maakten het helemaal compleet
    Vooral de uitstapjes naar Hangzhou en Peking waren zeer spectaculair! We hopen dat het voor jullie allemaal een onvergetelijke ervaring zal worden in de positieve zin van het woord!
    Alvast een goede terugreis toegewenst en een behouden aankomst hier in Nederland!

groetjes aan allen en veel dank aan de leiding!!

Alied Kraaijenbrink

• 27 November 2014 - 21:44

Annke Van Kooten:

Hallo Studenten
    Wat zijn jullie een ervaring rijker een maand China ,wat hebben jullie een mooie tijd gehad zo gelezen en gehoord van Denise we hebben genoten van jullie verslag bijna iedere dag en soms van de foto"s Nu nog 1dag en een nacht en dan op weg naar Nederland,waar wij op jullie . zullen wachten ,we wensen jullie nog een leuke dag morgen en een fijne vlucht terug naar Nederland .Tot zaterdag
    Groetjes uit Renesse

• 28 November 2014 - 13:14

Lianne:

Hallo allemaal,
    Ik sluit me volkomen aan bij de vorige reacties!
    Heb er van genoten en vondt het super dat er iedere dag een verslag te lezen was!
    Ik wens jullie allemaal een goede reis terug!