Dag 4 - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Sjanghai, China van TheChinaExperience - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Vanity en Tanisha

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2014 | China, Sjanghai

Dajia hoa,
Vanochtend om 08:30 begonnen we onze dag met het traditionele ochtendritueel Taiji, gelukkig ging dit een stuk beter dan gister. We hebben vandaag de hele Taiji choreografie afgerond.
Om 10 uur begon onze Chinese les. Hier hebben we geleerd hoe we de klinkers en medeklinkers moeten uitspreken. Ook hebben we geleerd hoe we in het Chinees moeten tellen en welke handgebaren we erbij kunnen gebruiken.
Om 11:00 begon onze les over traditionele medicijnen. Tijdens deze les hebben we veel aandacht besteed aan het onderwerp Ying en Yang. Het is ons erg duidelijk geworden hoe de denkwijze van de Chinezen in elkaar zit. We hebben geleerd dat de Chinezen evenveel Ying en Yang moeten hebben zodat hun leven in balans blijft.
‘’Als Ying energie verloren gaat moet dit worden bijgevuld met Yang energie’’
De docent van de traditionele medicijnen ging bij 3 studenten via de pols de sterkte van de longen, het hart, de nieren en de lever meten. Zij kon via de pols voelen welke organen het sterkst zijn en welke het zwakst zijn.
Om 14:00 zijn we vertrokken van de campus samen met de Finse studenten naar de centrum in Shanghai. We hebben een wandeling gemaakt door de stad richting de skyline. Nadat we een afspreek punt hadden gemaakt mochten we lekker onze eigen gang gaan. SHOPPINGTIME!!
We hebben het in de stad heel erg naar ons zin gehad. De stad zag er vooral in de avond adembenemend uit. We hebben tussendoor iets gegeten, gedronken en we zijn met veel onbekende Chinezen op de foto gegaan. We waren voor de Chinezen erg bijzonder en dat merkten wij doordat zij vaak met ons op de foto wilde. Ook wij hebben veel foto’s gemaakt met de Chinezen.
Wij hebben onze dag gezamenlijk afgesloten met een heerlijk diner in het centrum.
Morgen zal er weer een nieuw en leuk verhaal op de blog te lezen zijn.

Groetjes vanuit Shanghai,

Vanity & Tanisha

  • 05 November 2014 - 20:41

    Peter Post:

    Dag Allemaal,

    Jullie zijn nu een paar dagen in Shanghai en als ik jullie dagboek lees dan hebben jullie al ontzettend veel meegemaakt. Ik vraag me dan ook af, of jullie eerste indruk overeenkomt met alles wat jullie in de voorbereiding hebben gehoord. jullie hebben een positieve eerste indruk achter gelaten bij onze Chinese samenwerkingspartner. Hou dat vast, en laat aanstaande zaterdag aan de Chinese studenten zien hoe goed jullie zijn als verpleegkunde studenten van Zadkine!
    Peter


  • 05 November 2014 - 20:50

    Gezina:

    Hallo allemaal,
    Vandaag terug gekomen van kamp en gelijk even op jullie weblog gekeken.Pff jullie hebben al veel gezien en geleerd vraag me af of dat allemaal nog in te halen is voor me
    Weet niet of min Ying of Yang uit balans is maar laat me graag door jullie bijpraten hierover.
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben
    Hoe gaat het met het eten en hoe vinden jullie het hotel?
    OMG heb nog zoveel vragen kom ze snel allemaal stellen of misschien wel ervaren
    Inmiddels staat mijn koffer voor zaterdag klaar en ga hem morgen alvast vullen
    ja ja nu komt het ineens ook voor mij heel dicht bij
    Jongens ik kijk naar jullie uit zie jullie zondag

  • 05 November 2014 - 20:50

    Gezina:

    Hallo allemaal,
    Vandaag terug gekomen van kamp en gelijk even op jullie weblog gekeken.Pff jullie hebben al veel gezien en geleerd vraag me af of dat allemaal nog in te halen is voor me
    Weet niet of min Ying of Yang uit balans is maar laat me graag door jullie bijpraten hierover.
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben
    Hoe gaat het met het eten en hoe vinden jullie het hotel?
    OMG heb nog zoveel vragen kom ze snel allemaal stellen of misschien wel ervaren
    Inmiddels staat mijn koffer voor zaterdag klaar en ga hem morgen alvast vullen
    ja ja nu komt het ineens ook voor mij heel dicht bij
    Jongens ik kijk naar jullie uit zie jullie zondag

  • 06 November 2014 - 11:13

    Marijke Noordam:

    Beste familie, vrienden en bekenden van de the China experience groep,

    We hebben het prima naar ons zin en we lezen iedere dag de blog en de reacties die we krijgen. We hopen op veel berichtjes van jullie.
    Het valt iedere avond niet mee om het op internet te krijgen, soms via een omweg ( Nederland) omdat hier in China internet niet altijd zo goed mee wil werken als in Nederland.

    Ik wil alle ouders zeggen dat jullie trots mogen zijn op jullie dochter of zoon. ;-)

    Met vriendelijke groet Marijke

  • 06 November 2014 - 12:40

    Arlisia Van Loenen:

    super leuk om het blog per dag te lezen! het is bijna alsof ik weer terug ben en het weer opnieuw beleef!
    foto's met onbekende chinezen zullen jullie de hele reis meemaken haha

    groetjes Arlisia, oud china-ganger

  • 06 November 2014 - 15:23

    Monique Hagen:

    Wat blijft het toch leuk om jullie avonturen te lezen en ik wandel in gedachten even met jullie mee op Nanjing Road en wacht graag tot het wat donkerder wordt en de lichten aan gaan.
    Hoe vinden jullie het dat de Chinese traditionele methoden zo goed samen gaan met de moderne ontwikkelingen? Ik merkte gistermiddag (woensdag) dat jullie er natuurlijk niet waren voor de voorbereidingen op de reis maar dat jullie er nu ECHT zijn, bijzonder he.
    Geniet ervan en blijf mooie verhalen vertellen.
    Warme groet,
    Monique Hagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12664

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 29 November 2014

The China Experience

Landen bezocht: